Nejlepší letní romantické komedie napříč časem
Prázdniny v Římě (1953)
Pokud nemáte rádi typické mainstreamové slaďárny, můžete zvolit naprostou klasiku. Prázdniny v Římě s Audrey Hepburn a Gregorym Peckem neurazí nikoho, kdo ocení dobrou romantickou komedii. Následnice trůnu princezna Anna se během svého pobytu v Římě ztratí. Chce na pár hodin zmizet, toulat se po tamních ulicích a okusit života normální mladé dámy. Ujme se jí novinář Joe a brzy zjistí, jakou senzaci ve svém bytě ukrývá. Vzájemně se do sebe zamilují, v cestě jim ale stojí královské povinnosti.
50. léta, prosluněný Řím a mladičká herecká ikona Audrey Hepburn staví film do pozice lehké, zato velmi pádné komedie, lehce naivní, přitom stále aktuální.
Pomáda (1978)
Přesuneme se o dvě dekády vpřed, samotný příběh se ale odehrává v 50. letech. „Sandy, chlapi jsou krysy. Ještě hůř, jsou to krysí blechy. Ne, jsou to améby na krysích blechách. Jedinej správnej chlap je tvůj táta.“ Sandy si ale nedala říct a na prázdninové dovolené se zamilovala do Dannyho. Po krátkém románku se ale museli rozloučit. Sandy ovšem nastoupí na novou školu, na které není tím pověstným populárním borcem nikdo jiný než Danny. Jeho postavení ve škole a image ovšem jejich vztah ještě značně zkomplikují.
John Travolta a Olivia Newton-John jako zamilovaný pár nastolili novou éru romantických muzikálů. Jednalo se o nejvýdělečnější film onoho roku, vzbudil velký poprask a pokud patříte mezi ty, kteří Pomádu nikdy neviděli, i přesto máte její songy zažité.
Nevěsta na útěku (1999)
Pretty Woman je synonymum romantické komedie, dávat ji jako tip je tak naprosto bezpředmětné. Máme tu ale její mladší sestru Nevěstu na útěku. Osvědčený pár Julia Roberts a Richard Gere se do sebe na plátně znovu zamilují. Maggie je hned trojnásobnou nevěstou, ještě nikdy u oltáře ale nevyřkla kýžené „ano“ a namísto toho vždy pláchla. To se domákl novinář Ike Graham a rozhodl se z toho udělat mediální senzaci. Jak to asi může dopadnout, když se tihle dva sejdou?
Amélie z Montmartru (2001)
Paříž, horká letní odpoledne, Amélie a skoro pohádkový život na Montmartru. Film buď vnímáte jako divný a prostý nebo jako naprosto jedinečný. Za poslední dvě dekády byste možná objevili lepší romantické komedie, ale žádnou takovou jako je Amélie. Dvaadvacetiletá dívka pracuje v pařížské kavárně, žije jednoduchý život zaměřený na maličkosti. To se změní, když najde ukrytou schránku s fragmenty dětství malého chlapce a rozhodne se ho vypátrat.
Zdroj: