Nejhorší filmy všech dob: Samurai Cop aneb když režisér zkazí doslova všechno

Nejhorší filmy všech dob: Samurai Cop aneb když režisér zkazí doslova všechno
Pamatujte, že každý komentář bývá zprávou o komentujícím.
Děkujeme za vaše komentáře.
Dobré filmy v kině jsou super. Člověk se na ně dívá, fandí hlavnímu hrdinovi a těší se, když je padouch na konci potrestán. Většina lidí jde po filmu tiše domů. Některé lidi si ale bohužel řeknou: “To umím taky natočit“, a tím katastrofa začíná.

Samurai Cop – když se sejde několik nemilých náhod

Amir Shervan byl přesně takovým člověkem. Hned poté, co viděl v kině „Lethel Weapon 2“, chtěl světu ukázat, že i on je talentovaným režisérem co dokáže natočit policejní kriminální film. Proto si sedl s propiskou do své oblíbené kavárny, napsal pár dialogů na svůj kapesníček a šel natočit film „Samurai Cop“ (Policajt samurai), který je jen trochu (zcela) inspirován (kopírován) řadou jiných policejních filmů, především filmem Lethel Weapon. Jediné, co mu teď chybělo (mimo soudnost), byli herci. Jenže dobré herce nenašel, takže najmul kohokoliv, kdo měl dvě ruce a dvě oči. Hlavní roli převzal Matt Hanon, jenž v tu dobu nebyl známý jako herec, nýbrž jako, no… vlastně jako nic. A ostatní představitelé přehnaně pitomých charakterů byli dokonce ještě více neznámí.

Čtěte také: Nejhorší filmy všech dob: Žralokonádo aneb tuto šílenost nezachránily ani hvězdy z Beverly Hills 90210 a Pobřežní hlídky

Jenže Shervan neřešil neschopnost či profesionalitu svých herců, svůj nízký budget nebo že absolutně neumí natáčet filmy. Chtěl prostě všem dokázat, že by si zajisté zasloužil vlastního Oscara.

Děj filmu jako talíř špaget – nevíme, kde je začátek a kde konec

Už od prvních vteřin nechápeme, o co jde. Jakýsi korejský gangster si stěžuje na nějaké čínské a japonské gangy, protože mu berou nějakou práci. Proto mají být šéfové konkurence brutálně zavražděni. Tomu má zabránit samurai cop Joe Marshall a jeho parťák Frank Washington (ta jména zní, jako by si je vymyslel Shervanův tříletý syn).    

Čtěte také: Nejhorší filmy všech dob: Titanic II aneb když s lodí ztroskotá i film

Nejdříve se s touhle dvojicí setkáme na nádraží. Tam si mezi sebou vesele povídají, ale náš mozek jim vůbec nevěnuje pozornost, protože hledí na velmi divný účes samuraie copa. Než nám ale dojde, co s tím účesem nesedí, nás zkouší režisér omámit velmi žhavou sex scénou. Sice ve zbytku filmu tuto nahou ženu nikdy znovu neuvidíme, dokonale nás to rozptýlí od skutečnosti, že se účes samuraie copa změnil. Vypadá líp, ale pořád nechápeme, proč se jeho vlasy neustále mění.

Zbylých 80 minut filmu vidíme takřka přesnou kopii snímku Lethal Weapon. Dva parťáci se zbraněmi vs. asijské gangster skupiny. Pár honiček, několik střeleb, neuvěřitelně špatně zahrané umírání, hodně „akce“ se samurajským mečem a další z kontextu vytrhnuté sex scény. Nakonec zvítězí dobro. Asi. Nebo aspoň ta strana, která podle scénáře byla ta dobrá.

Čtěte také: Nejhorší filmy všech dob: Xanadu aneb ani nejlepší herci nemohou zachránit nejhorší scénář

Co je tak divné na účesu samuraie copa a další nedostatky

Po celý film nás magicky přitahují vlasy samuraie copa. V každé druhé scéně vypadají jinak. Proč tomu tak je? Řešení je jednoduché. Když se začalo natáčet, měl Matt Hannon dlouhé vlasy. Hned po natáčení si své vlasy ostříhal. O tři měsíce později si režisér všiml, že mu chybí zhruba hodina čistého filmového materiálu (například úplně první setkání se s hlavním hrdinou – sex scény s ním ale natočené měl, je tedy jasně vidět, co režisérovi přišlo důležitější). Proto musel mít Matt Hanon na hlavě hodně hnusnou paruku, která absolutně vůbec nevypadala jako jeho původní vlasy.     

Čtěte také: Nejhorší filmy všech dob! Tohle jsou fakt propadáky

Naštěstí není paruka jediným nedostatkem samurajského snímku, takže naše oči nebudou nonstop hledět na Hanonovu hlavu. I jeho obličej je překvapivě přitažlivý, především, protože se nehýbe. Mimicky vidíme celou dobu jen jeden jediný pohled, a ten je tak tupý, jako by mu někdo zkoušel vysvětlit Einsteinovou teorii relativity.

Samozřejmě nemůžeme dát jen hercům nehercům vinu za ztroskotání filmu. Negativní následky má jednoznačně značný počet logicky nelogických a nedomyšlených větví děje. Jednou jsou jednotlivé bandy padouchů důležité, pak zase ne, pak znovu jo a nakonec vůbec ne. Nejprve je podplacení samurajského poldy nejlepší nápad vůbec, o 10 vteřin později je to to nejhorší, co kdo mohl vymyslet.

Čtěte také: Avatar 2: The Way of Water (2021): Vtipy na adresu nových dílů se množí, režisér se bojí propadáku

I technika dost pozlobila. Shervan neměl dost peněz pro světla. Celý film se tudíž odehrává přes den, neexistuje ani jedna noční scéna. A každý, kdo zná policejní filmy ví, že vrazi a krvelačné tlupy praktikují své zlé činy výhradně přes den a nikdy ne v noci. 

Dialogy jsou posledním nedostatkem filmu. Autoři tohoto rádoby akčního trháku nepochopili, jak lidi v normálním životě mluví. Nejhoršími textovými nehodami jsou pokusy o flirt ze strany samurai copa. To, co třeba James Bond zvládá dokonale, se zde podobá flirtování na úrovni opilého slizouna v baru ve tři hodiny ráno.

Pokud tedy máte náladu na pořádný police-bro-action film, podívejte se na Lethal Weapon, a ne na drze ukradenou kopii Samurai Cop.