Zajímavá fakta o filmu INTERSTELLAR, který inspiroval jednoho ze spolupracujících fyziků k vědecké studii
82%
Foto: Anterovium / www.shutterstock.com

Film režiséra Christophera Nolana oprášil všetečnou myšlenku o cestování v časoprostoru. Scénář k filmu napsal bratr režiséra Jonathan původně pro Stevena Spielberga, ten ale neustále realizaci odkládal, a tak Jonathan nabídl scénář bratrovi.

Byl to film, který znovu přivedl vesmírné sci-fi na velké filmové plátno. A je to i jeden z nejzajímavějších filmů tohoto režiséra, k čemuž určitě pomohlo i obsazení Matthewa McConaugheyho a Anne Hathawayové. Film Interstellar, který vyšel v roce 2014 měl ambice i na Oscary, nakonec si odnesl jen jednoho, za speciální efekty.

Práce s vědeckými teoriemi

Jonathan se při psaní scénáře velice usilovně věnoval studiu fyziky, aby pracoval s fakty. Na projektu spolupracoval Dr. Kip Thorne, který se specializuje na gravitační fyziku a astrofyziku. A jeho studie patří k těm zásadním v oboru obecné relativity. Na vytvoření počítačové simulace červí díry spolupracoval Thorne se supervizorem speciálních efektů a dodal mu své rovnice, na jejichž základě byly vytvořeny programy pro tvorbu nových počítačových simulací. Výsledné vizuální efekty byly tak dokonalé, že poskytly vědci inspiraci pro napsání dvou vědeckých prací. V roce 2017 dostal Thorne Nobelovu cenu za fyziku.

Vědec nebyl u filmu nováčkem, pracoval již na filmu Kontakt (1997), jehož předlohou byla kniha jeho přítele fyzika Carla Sagana.

Práce Hawkinga

Ve filmu dojde ke zpracování časoprostorových tunelů, kterými se zaobíral nejslavnější vědec 20. století Stephen Hawking. Film není tedy jen směs fantastických myšlenek, ale jde o teoretické zpracování možnosti cestování lidí, na které nemáme zatím technologie. Časoprostorové tunely jsou také nazývány červí díry a hypoteticky jde o zkratku z jednoho bodu do druhého, což by mohlo dovolit cestování mezi galaxiemi. První vědec, který se červí dírou zabýval, byl v roce 1916 Ludwig Flamm.

Film byl naprosto fantasticky doplněný hudbou Hanse Zimmer, který s Nolanem dlouhodobě spolupracuje.

K zajímavostem snímku patří fakt, že jde o jeden z mála filmů, který respektuje to, že ve vesmírném vakuu se nešíří zvuk.

Přidejte si nás na domovskou stránku
Seznam.cz nebo Google Zprávy
Přidat na Seznam.cz Přidat na Google zprávy

Další články z rubriky Sci-fi

Když se Willovi Smithovi připletli do cesty mimozemšťané, nedal jim šanci
74%

Když se Willovi Smithovi připletli do cesty mimozemšťané, nedal jim šanci

V roce 1996 se stal k údivu všech film Den nezávislosti nejvýdělečnějším filmem roku a vůbec jedním z nejzábavnějších filmů s tématikou mimozemšťanů v žánru sci-fi. Film režíroval Roland Emmerich a v jedné z nejvýznamnějších rolí se předvedl mladý Will Smith.

Dustin Hoffman, Brad Pitt, Will Smith, Bruce Willis: neohrožení hrdinové filmového plátna v boji se smrtelným virem

Zimní lenošení si můžete zpříjemnit u některého z filmů s aktuální tématikou virové nákazy ohrožující svět. Tvůrci filmů už toto téma začali zpracovávat v minulém století, a tak si můžete vybírat z celé řady zajímavých snímků s výborným hereckým obsazením.

Terminátor: Od noční můry po kultovní film
87%

Terminátor: Od noční můry po kultovní film

Válka robotů a lidí vrcholí a pro roboty to nevypadá moc dobře. Jednotky lidského odboje zaútočily na středisko robotů, ale ti chvíli před útokem poslali do minulosti robotický endoskeleton obalený lidskou tkání. Jediný cíl robotického vojáka zněl: Zabít Sáru Connorovou, matku nenarozeného velitele lidského odboje. Příběh Terminátora snad není nutné představovat. Kultovní snímek získal miliony fanoušků po celé zemi a dostalo se mu několik pokračování. Co ale stálo za převratnou myšlenkou?

Zajímavé sci-fi, jen bez zelených mužíků

Star Wars, Vetřelec, Terminátor, Matrix a nespočet dalších patří mezi klasické představitele žánru sci-fi. Existují také filmy, které používají možnosti tohoto žánru svébytně a staví ho na hranu s žánrem jiným. Vznikají tak rozporuplné a zajímavé filmy. Na tři z nich se dnes podíváme.

Smrt vašeho filmového hrdiny nemusí nutně znamenat, že se s ním už nepotkáte

S tématem vzkříšení se většinou setkáváme ve filmech, které navazují na úspěšný snímek. Tvůrci některou z filmových postav zabijí a za čas, když někdo dostane nápad na volné pokračování, je postava vzkříšená k životu.

Další články z rubriky Sci-fi