Talentovaná Denisa Barešová si povzdechla nad natáčením, které herečky ponižuje

Talentovaná Denisa Barešová si povzdechla nad natáčením, které herečky ponižuje
Pamatujte, že každý komentář bývá zprávou o komentujícím.
Děkujeme za vaše komentáře.
Řeč je samozřejmě o intimních scénách, kterým se často mladé herečky nevyhnou. A zatímco v USA už jsou o krok napřed a mají pro natáčení takových scén dokonce odborníky, u nás se právě na takové scény nahrne na plac dvojnásobek lidí než je běžné, jak si postěžovala Denisa.

Američtí filmaři přišli s novým postupem z jasných důvodů. Sexuální obtěžování hereček rezonovalo jeden čas společností a producenti se tak chrání před nařčením, že byla některá herecká hvězda obtěžována přímo během práce. Dokonce existují přesné postupy, jak má intimní scéna vypadat, a herci, režisér a poradce vše podrobně naplánují.

Denisa Barešová, kterou si diváci oblíbili hlavně v seriálu Kukačky, se nedávno zmínila, že doufá v to, že se podobně bude zacházet s herci i u nás. Je nutné, aby se i při intimnějších scénách herci cítili bezpečně, což se samozřejmě odrazí na výsledku práce. Herečka uvedla, že má s takovým natáčením dobré i špatné zkušenosti. Je přesvědčená, že tyto scény nenatáčí nikdo rád.

Zdůraznila, že herecká práce je hlavně o komunikaci s režisérem. To nemusí být vždy snadné, ale právě režisér by to měl umět. Toto téma se i u nás začíná stále častěji otevírat. Zatímco starší generace to viděla jinak a hlásá, že herectví nemůže být bez toho, aby na sebe herci nesáhli, mladí to už vidí trochu jinak. Chtějí hlavně ohleduplnost a respekt, aby se jim pracovalo komfortně. Herečky také nestojí o to, aby se veřejně hodnotila velikost jejich zadku, prsou a stehen, což se dříve bralo jako součást profese.

Podle mladé herečky by měl umělec mít možnost říct:

Hele, tady už překračujeme hranici, se kterou nejsem OK.

A potom by se v klidu vyřešilo, jak je to pro obě strany přijatelné.

Tvůrčí práce je o komunikaci. A nastavením hranic jste paradoxně svobodnější a o to víc toho zvládnete a vytvoříte,

dodává Barešová. Uvádí, že pro ni je respekt při natáčení zásadní. První intimní scénu točila v minisérii Podezření a s režisérem se dokázala domluvit. Nemusela scénu točit „tisíckrát“ a režisér uzavřel plac, aby tam byl jen nejnutnější počet lidí. Když točila scénu ve vaně, mohla si vzít plavky a kamera ji zabírala jen tak, aby vznikl dojem, že je nahá. Ohleduplní byli všichni, kdo se kolem pohybovali a nikdo zbytečně nezíral. A přestože nebyla nahá, jsou herci, kterým ani pohledy oblečených lidí kolem nemusí být příjemné.

Na jiném natáčení takové štěstí neměla – když si sundala tričko, přišel se podívat celý štáb. Byla ale v té době hodně mladá a nezkušená a nedokázala se vzepřít. Přišlo jí to celé hodně ponižující.

Teď už bych si vše domluvila konkrétně, znovu se před natáčením scény přesvědčila, že nikdo, kdo nemá být, nebude u monitoru a nikdo, kdo není nezbytně potřeba, tam nebude okukovat. Ale úplně správně bych se o to vůbec neměla starat. Má to být samozřejmost. Režisér s asistentem režie by měli hlídat, aby v podobných situacích všichni vypadli. Bylo to nefér,

podělila se Denisa o své představy.

Jenže asi ještě dlouho se herečky budou muset o svá práva hlásit. Pro starší generaci to zkrátka byla taková „malá daň“ za možnost dělat svou profesi. Když točila Alena Mihulová film Sestřičky, propadala se studem, když si měla sundat podprsenku, a ani slzy na režiséra (a budoucího manžela) nezabraly. Až Jiřina Jirásková začínající herečce ukázala, že to nic není a scénu jí názorně předvedla. Doba se však mění a stejně tak i pohled mladých herců na tuto profesi.

Zdroje článku: