StarDance 2023: Jeden a půl milionu diváků si nenechalo ujít druhý soutěžní večer. Kromě tance jsou v hlavní roli i šaty

StarDance 2023: Jeden a půl milionu diváků si nenechalo ujít druhý soutěžní večer. Kromě tance jsou v hlavní roli i šaty
Pamatujte, že každý komentář bývá zprávou o komentujícím.
Děkujeme za vaše komentáře.
Letos se o krásné a bezpečné taneční kostýmy stará kostýmní návrhář Roman Šolc. Pro porotu je důležitá technika tance, ale diváci hodnotí spíše to, jak to páru slušelo – a k tomu samozřejmě patří i oblečení. Chlupatý hrudník ve špatně zvoleném kostýmu asi moc nenadchne, ale takové šaty pro princeznu zabodují.

Výběr kostýmů tanečníci nepodceňují

Dalo by se s nadsázkou říct, že tvůrce kostýmů má ve svých rukou to, jak si páry povedou. Kostýmy musí nejen dobře vypadat, ale musí být také pohodlné, a hlavně tanečnice si musí být jisté, že jim při náročných tanečních kreacích někde něco nevykoukne.

Vavřinec Hradilek a Kateřina Bartůněk Hrstková
Vavřinec Hradilek a Kateřina Bartůněk Hrstková | Zdroj: Mikuláš Křepelka / © Česká televize

Tvůrce kostýmů musí být také diplomat. Jak Šolc popsal, třeba na paso doble chtějí všichni do červené barvy, ale to samozřejmě není možné. Kostýmy také podléhají módním trendům. Jednotlivé modely jsou upravené tanečnicím a tanečníkům přímo na míru a podle dané choreografie.

Základem jsou kvalitní látky, které se nakupují hlavně z Anglie a z Itálie. Roman Šolc nenechává nic náhodě a byl se podívat i na tanečním mistrovství ČR ve standardních a latinskoamerických tancích. Právě tam se hodně inspiroval a sledoval, jakým způsobem se tanečníci prezentují.

Výběr toho správného oblečení je věda

Jak návrhář uvedl, vychází i z typologie člověka a jinak obléká dámu v letech jako je Ivana Chýlková a jinak sportovně laděnou Evu Adamczykovou. Musí se také dbát na barvy. Třeba čistě bílá se nepoužívá a volí se „sražená bílá“, která potom na kameře vyjde jako bílá. Pruhy a kostky se s kamerou nekamarádí, protože by obraz zrnil. Záludná je i fialová, která často vychází na kameře jako modrá nebo jinak fialová.

Dámy si samozřejmě chtějí nechat schované své intimní partie. Od toho se všívají tělové síťky, které vyplňují výstřihy a rozkroky. Hodně se i podlepuje.

Velice šik je používání kamenů, které na rozdíl od flitrů nádherně odráží světlo a lesknou se. Flitry jsou hezké naživo, ale s kamerou jsou většinou matné a působí lacině. S kameny je to hotová věda. Některé se lesknou více, jiné méně. Jsou i takové, které odráží barvu látky.

Kamínky se lepí ručně, na kostýmu jich může být i několik stovek a na zhotovení je takový kostým hodně náročný.

Na botách se trochu šetří

Taneční boty jsou specifické. Hlavně na standardní tance mají tanečnice velmi ohebné boty, aby mohly propnout špičku. Zásadní je i pohodlí. Podpatky se volí tak, aby pár výškou ladil. Třeba Ivana Chýlková má menší podpatek.

Tanečnice si boty vyzkouší už během tréninků. Mají jedny boty na standardní tance a jedny na latinu od sponzorů. Některé dámy si však po konzultaci pořídí i svoje boty.

Ani pánové nejsou s módou nijak ošizení

I pánská móda se mění. Pánům se také opticky prodlužují nohy vysokým pasem a podpatkem. Šije se z elastických materiálů, aby měli tanečníci svobodu pohybu.

Zdroje článku: