Necenzurovaný a často hodně drsný pohled do českých domácností přinese nová série Výměny manželek
Na podzim oslavil oblíbený pořad už 18 let od uvedení první epizody na televizních obrazovkách. Diváci už dostali naservírovaných desítky příběhů plných emocí, u kterých někdy zůstával rozum stát. Některé epizody byly opravdu dramatické, jiné až neuvěřitelně bizardní a občas to byla právě desetidenní výměna domácností, která přiměla jednoho z partnerů „otevřít oči“ reálnému stavu manželského soužití a udělat partnerskou výměnu definitivně.
Oči diváků často nezůstaly suché, pokud šlo o domácnosti, kde by snad ani děti neměly vyrůstat a okolí bylo k otřesným životním podmínkám dětí naprosto lhostejné. Pořad naopak dokázal vyvrátit mýty o nevhodnosti výchovy dětí v domácnostech, které tvořili dva muži nebo dvě ženy.
V premiérových dílech v novém roce se diváci mou těšit, že se setkají s Janou, autorkou kultovního citátu: „Mačkáš mi hada, debile!“, u jejíž sousedky televizní štáb letos natáčel. Divácky atraktivní bude jistě i díl, kdy jedna z účinkujících osob v pořadu v průběhu natáčení procházela tranzicí.
Výměna je pokaždé jiná, samozřejmě se opakují nějaké stereotypy, ale máme se stále na co těšit. Každé natáčení je nová výzva, i po tolika letech nás stále něco překvapuje, proto asi u tohoto projektu nelze vyhořet. Já mám ráda každý díl, ale vzpomínám na díly, kterými jsme překročili nějakou hranici,
uvedla režisérka a producentka Jana Rezková.
Z mnoha domácností, které jí utkvěly v paměti, si některé dodnes pamatuje velice dobře. Připomíná si první mezinárodní výměnu v Rumunsku a s rodinou z Bígru se dodnes stýká. Přátele našla i v první gay výměně.
Diváci si kromě extrémních výměn zase rádi připomínají VIP páry, které měly odvahu a otevřely své domácnosti, aby ukázaly, že prožívají úplně stejné starosti jako běžné domácnosti. Za oblíbenost pořadu hovoří čísla ze statistik. Patnáct premiérových dílů pořadu Výměna manželek sledovalo v roce 2023 23,41 % diváků věkové kategorie 15–54 let právě sedících u TV. V širší cílové skupině 4+ pořad vidělo 642 tis. diváků. Reality show boduje zejména u mladšího ženského publika. Přes 40 % publika tvoří ženy ve věku 15 až 34 let. Pro mnohé diváky je tato televizní trvalka i poučná. Ne vždy je naleštěná a luxusní domácnost zárukou spokojené rodinné atmosféry. Tu vytváří hlavně lidé a to, jak se k sobě vzájemně chovají a co jsou ochotní pro své partnery a děti udělat.
Jedna z nejpravdivějších reality show také ukázala, že každý není od přírody dobrým rodičem.
Nová série je v jarním vysílacím plánu.
- Press. kit TV Nova,
- Autorský text