Natáčení se mu líbilo, kritika už moc ne. Robert Urban se hájí, že scénář Elišky a Damiána předem nečetl

Pamatujte, že každý komentář bývá zprávou o komentujícím.
Děkujeme za vaše komentáře.
Už dlouho jsme tu neměli seriál, který by u diváků vzbudil tolik negativních emocí a ostrých reakcí. Na ničem nenechají nit suchou, na hereckých výkonech, kostýmech ani chabých kulisách. Někteří herci si přitom za natáčením Elišky a Damiána stojí, např. Anežka Rusevová nebo Robert Urban.

Natáčení si herci užívali, pak přišla ledová sprcha

Emma Smetana za sebou zatím nemá mnoho hereckých zkušeností, přesto jí tvůrci svěřili stěžejní roli v historické romanci Eliška a Damián. Dvojici s ní utvořil sympatický Robert Urban, s nímž si podle všeho báječně sedla. Oba si natáčení užívali a právě Urban seriál označil za jeden z nejhezčích projektů, na kterých měl možnost pracovat.

Hned po odvysílání prvního dílu se ale strhla vlna kritiky, dokonce bychom se to nebáli označit za tsunami. Emma Smetana na Instagramu uvedla, že divácké reakce pro ni nejsou směrodatné. Za nejdůležitější pokládá, že se Eliška a Damián líbí její dcerce. Některé z diváků svými komentáři ještě více popudila, místo aby uznala, že tohle se zkrátka příliš nepovedlo.

Nenávistné reakce překvapily i Roberta Urbana

I kdyby měl Robert Urban možnost cestovat zpátky časem podobně, jako se to poněkud chaoticky děje jeho postavě v seriálu, nerozhodl by se jinak a roli by prý znovu přijal. Potvrdil to ostatně během rozhovoru pro DVTV: „Vnímám to jako obrovskou příležitost. Ve chvíli, kdy za mnou produkce přišla s tím, že bych měl ztvárnit hlavní roli, navíc s herci, jako je Dana Syslová, Milan Šteindler a Emma Smetana, nebylo nad čím váhat. Polichotilo mi to.“

Nechce se ani věřit, že herec proslulý rolemi v První republice nebo ZOO se tak nadšeně pere za počin, který se s pouhými 8 % řadí mezi nejhůře hodnocené seriály na ČSFD. „Těch hodnocení je mnohem více než třeba u jiných seriálů, ve kterých jsem účinkoval, takže asi se tomu nedá upřít, že to vzbudilo nějakou pozornost. Nicméně samozřejmě nebudu zastírat, že jsme to všichni dělali s tím záměrem, aby se to divákovi líbilo. Myslím, že se to nijak neliší od výroby seriálů, které mám za sebou, jmenovitě ZOO a Ordinace v růžové zahradě, aniž bych to tedy chtěl házet do stejného pytle. Přístup byl ale úplně stejný, o to víc mě potom překvapila ta reakce.“

Herec dodal, že se strhla vlna nenávisti na adresu Elišky a Damiána ještě předtím, než byl první díl vůbec uveden v televizi. Lidem tak možná ani tolik nevadí samotná podívaná, ale spíše otravná propagační kampaň. Tak či onak se Robert Urban nechce stavět do role obhájce seriálu, ale za sebe i kolegy může říct, že ho dělali s nasazením a on sám k němu přistoupil jako k jakékoliv jiné práci. Tak obrovskou negativní kritiku si podle něj Eliška a Damián nezaslouží, během rozhovoru přitom sám nedokázal odpovědět na otázku, kolika procenty by seriál ohodnotil. Zvláštně může působit také jeho následná výmluva, že „scénář předem nečetl a šel do toho naslepo“. Jak sám podotkl, risk se někdy vyplatí a někdy ne.

Zdroje článku: