Ulice: Opravdu drsná scéna, při níž herce mrazilo, ale diváci z ní vlastně nic neviděli

Ulice: Opravdu drsná scéna, při níž herce mrazilo, ale diváci z ní vlastně nic neviděli

Reakce k článku

Podělte se o svou reakci
Komentáře
Nabízí se otázka, k čemu je vlastně pečlivé natáčení scény z místa činu, se všemi věrohodnými detaily jako ze skutečné kriminální praxe, když ve výsledku vejde do televize scéna, v níž vlastně nic z toho není vidět. Diváci tedy trochu právem kritizují něco, s čím si štáb dal spoustu práce.
Obsah článku
  1. Štábu asistovali odborníci z kriminálky
  2. Ohavná scéna, líčí ohromený Jan Holík
  3. Diváci ale skoro nic neviděli

Štábu asistovali odborníci z kriminálky

Ačkoli si tvůrci Ulice nekladou za cíl proměnit seriál v kriminálku, zahájili dvacátou první sezónu skutečně mrazivou scénou, při níž jistá paní Medková (Kamila Vondrová) pobodala a zabila svého manžela před zraky dcery Agáty, což je mimochodem hereččina skutečná dcera Josefína Marková.

Aby herci a štáb zajistili, že výsledek bude co nejvěrohodněji připomínat skutečné místo činu, konzultovali vše s plukovníkem Jaroslavem Hrabálkem z Úřadu služby kriminální policie a vyšetřování a přímo na místě jim také asistoval podplukovník Vojtěch Prchal, jenž řadu let na kriminálce pracoval. Co si o výsledné scéně a spolupráci s Ulicí myslí on, uvedl v reportáži TV Nova.

Osobně jsem upřímně nečekal od seriálu, který není typu true crime, že tam budou takové nějaké detaily, které se tomu blíží. Nicméně už samotný scénář mě překvapil v tom směru, že tam byly i procesně záležitosti, jež působí tak, jak se v reálu skutečně dějí. Týkalo se to např. toho, když tam byl výslech dítěte, kterého se účastní mimo jiné Orgán sociálně-právní ochrany dětí, tak např. to mě tam hned zaujalo, potom práce kriminalistických techniků s tím, že používají jednorázové obleky a podobně. Řešili jsme, jak by měla zhruba vypadat krev na noži, spíš takové technické záležitosti jsme probírali.

Ohavná scéna, líčí ohromený Jan Holík

K natáčení této dějové linky a scény s vraždou se vyjádřil i Jan Holík, oblíbený představitel sympatického majora Jirky Hermana. Poté, co Ulici po dvaceti letech opustila Aneta Krejčíková ztvárňující jeho manželku Gábinu, je vlastně logické, že se teď Jirkův příběh více zaměří na policejní práci a že konečně budeme mít možnost zjistit, jak při řešení takového případu postupuje. Ne že bychom ho už v akci párkrát neviděli, do seriálu koneckonců vstoupil jako kolega Petera Kadlece, s nímž řešil případ smrti Kláry Peškové.

Oni ti kriminalisté to mají hodně srovnané a jsou dost otupělí, vidí věci, které nejsou pro laika úplně normální, a už to berou asi jako docela normálně. Když se s nimi bavíte, oni už v tom prostě umějí chodit a vidí leccos, co my bychom vůbec nedali. Jsem rád, že nic takového vidět nemusím, ale někdy, když to udělají maskéři dobře a vůbec jako dobře připraví ten plac, pak přijdete k něčemu, co je fakt ohavné a vůbec v tom nechcete být. Jsem rád, že jsem herec a nejsem kriminalista, i když by mě ta práce asi bavila a nejspíš bych si na to jako Honza Holík rychle zvykl, ale je to fakt drsné.

Diváci ale skoro nic neviděli

Ne že by diváci tolik snahy při natočení jedné scény ocenili nebo vůbec vnímali. V seriálu totiž měli možnost zahlédnout jen velmi málo. Průběh samotné vraždy zobrazen nebyl, došlo ke zvláštnímu střihu na zatím neznámou dívku scházející po schodech, která pak už jen viděla, jak její matka stojí nad pobodaným otcem s nožem v ruce. To bylo vše, vzápětí dívka vyběhla z domu v šoku a hrůze a začala volat o pomoc. Neviděli jsme tedy, jak byla vedena rána, jak přesně vypadalo zranění a jestli to bylo věrohodné.

„Něco mi uniklo?“ komentuje divačka. „Já žádnou drsnou scénu neviděla.“

Reakce k článku

Podělte se o svou reakci
Komentáře