Když vybrali princezně za manžela psychopata, rozhodla se, že je na čase využít tajně získané znalosti bojových umění

Když vybrali princezně za manžela psychopata, rozhodla se, že je na čase využít tajně získané znalosti bojových umění
Pamatujte, že každý komentář bývá zprávou o komentujícím.
Děkujeme za vaše komentáře.
Fantasy film Princezna rozhodně není úplně klasickou pohádkou, i když si příběh v režii Le-Van Kiet zachoval některé symboly pohádek, jako je domluvený sňatek, uvěznění princezny ve věži nebo použití meče.

Krásná a moderní princezna (Joey King) se má provdat za krutého sociopata Julia (Dominic Cooper). Když si postaví hlavu, že ze svatby nic nebude, tak skončí ve věži. Tam má až do svatby být pod sedativy, aby přípravy na svatbu zbytečně nekomplikovala.

Princezna cítí hrdost, že konečně bude moci uplatnit roky dřiny, kdy se tajně učila bojovat s mečem a poznávala bojové sporty. Vše ji učila její mentorka Linh (Veronica Ngo).

Julius, její otec i všichni ostatní muži ji podcenili a netuší, že za jemnou tváří se skrývá nezdolný duch, který je připravený se vzbouřit a použít vše, co dostane pod ruku, jako zbraň. Princezna se nenechá zahnat do kouta, a to ani v hradní věži.

Vietnamský režisér Le-Van Kiet má za sebou kinematografii bojových umění a má zvláštní zálibu v téměř hororových scénách. Jeho hlavní hrdinka vypadá možná jako dítě, ale když skončí svůj boj za právo svobodné volby, je potřeštěná krví od hlavy až po paty.

Klasický model staré školy Disney princezny vzal za své a Joey King připomíná spíše Postavu z Kill Billa nebo Johna Wicka. Princezna začíná svůj boj ve vysoké hradní věži a jak postupuje dolů, zanechává za sebou krvavou stopu.

Filmu nelze upřít dynamiku a Joey King na sobě určitě tvrdě zapracovala. Její postava potom bojuje především za to, aby se mohla sama za sebe rozhodovat a není ochotná akceptovat volbu rodičů, a dokonce nijak po svatbě neprahne. Se stejnou odvahou a sveřepostí brání i mladší sestru, když ji Julius pohrozí, že si ji vezme.

Princeznin hněv sílí a je hnací silou celého filmu. Jak se tvůrci snaží ukázat, dobře nasměrovaný hněv pro správnou věc může být prospěšný. Zatímco muži, kteří jednají v hněvu, jsou spravedliví hrdinové, ženy jsou označované za hysterky – možná i to je malým poselstvím filmu. Hlavní hrdince nepřicválá na pomoc udatný princ, ale svobodu si vybojuje s krví a potem sama.

Film jako Princezna cílí na všechny, zvláště na ty, kteří lační po akci a bojových scénách. Hrdinou tohoto filmu není „žena, která se chová jako muž“, ale postava, která bojuje za své sebeurčení.

Zdroj článku: