Znamení koně: Jak obstál seriál ve srovnání se starší Dobrou Vodou
Trochu jinak to ale viděli diváci, kteří byli zklamaní nevyužitým potenciálem seriálu. Lákavá tématika ani zvučná jména herců moc nezaujala. Možná bylo znát i to, že až na výjimky nikdo z herců neměl před natáčením žádnou zkušenost s jezdectvím a s pobytem v blízkosti koní.
Od své premiéry za sebou má Znamení koně pár repríz a vzhledem k tomu, že je seriál nasazen v létě, konkrétně ve všední dny po obědě, asi ani ČT si žádný velký úspěch neslibuje.
Seriál Dobrá Voda a Znamení koně se trochu podobají, ale je jasné, kdo opisoval. V Dobré Vodě choval koně inženýr Hovora, ve Znamení koně je trénuje Jan Hora. Hovora se musel o svůj chov prát s předsedou státního statku, Horovi mají zase konkurenčního farmáře. A pak jde samozřejmě o vztahy a o dostihy.
Oba seriály se snaží být realistické, nejde o telenovely. Realizace byla tak pracnější a dražší, příprava náročnější a vyžadovala více času. S Dobrou Vodou si poradil zkušený Jiří Hubač, který měl k tématu blízko a za sebou už měl řadu projektů. Také se učil od Jaroslava Dietla, se kterým spolupracoval na scénáři Tři chlapi v chalupě. Za sebou měl také spolupráci se zkušenými režiséry Antonínem Moskalykem a Františkem Filipem.
Na scénáři k seriálu Znamení koně pracovali Roman Kopřivník, který dělal dramaturga v Rodinných poutech (později psal scénář k Ordinaci v růžové zahradě a k Modrému kódu) a Magdalena Turnovská, která jeden čas psala scénář k Ordinaci v růžové zahradě nebo k Přístavu.
Řemeslně se tedy zkušenosti tvůrců obou seriálu hodně odlišovaly. Ve snaze dát seriálu Znamení koně trochu dynamiky se zde vršila jedna zápletka za druhou, řada dramat, problémů a zla. Všehochuť smíchaná s akcí policie a mafie, smršť dluhů, exekucí, požárů, ztráty koní a do toho ještě nevěra. Všeho bylo nějak moc a hrdinové si prostě neměli čas oddechnout a prožít si i hezké chvíle.
V době, kdy seriál vznikal, bylo zřejmě také nutné ukázat nějakého aristokrata, dále také samozřejmě ruskou mafii a souboj nevlastních bratrů (Mádla a Krajča). Herci se do svých rolí vložili opravdu s plným nasazením, a to dokonce tak moc, že spolu nemohli bydlet ani v jednom hotelu.
Seriál však není úplně špatný a najdou se i postavy, které celý děj držely nad vodou. Patří mezi ně třeba Valérie Zawadská, která pracuje o Horových, a samozřejmě vdova, kterou ztvárnila Vilma Cibulková. Příjemná byla i mladá Tereza Ramba, tenkrát ještě Voříšková, na kterou se jednoduše dobře dívá.