Když vášeň pro vlastní projekt skončí špatně aneb tyto filmy jsou přes velkou snahu úplné propadáky

Když vášeň pro vlastní projekt skončí špatně aneb tyto filmy jsou přes velkou snahu úplné propadáky
Pamatujte, že každý komentář bývá zprávou o komentujícím.
Děkujeme za vaše komentáře.
Dobrý film potřebuje skvělý scénář, talentované herce a dobrou režii. Někdy se ale stane, že film nemá jen jednu z těchto tří vlastností. Člověk by si myslel, že to nemůže vadit, jenže v následujících případech nestačila ani vášeň herců, kteří do projektu dali srdce i duši.

„Battlefield Earth“ s Johnem Travoltou

Po filmech „Horečka sobotní noci“ a „Pomáda“ se John Travolta stal jednou z největších filmových hvězd 70. let. Jeho kariéra se v 80. letech trochu zastavila, než ho v roce 1994 obsadil Quentin Tarantino do svého mistrovského díla Pulp Fiction. Na počátku nového století si Travolta kariéru ale pěkně pokazil.

Jako jedna ze známých tváří Scientologie získal Travolta finanční prostředky na svůj vlastní projekt, a to adaptaci sci-fi románu „Battlefield Earth“ od zakladatele Scientologie L. Rona Hubbarda z roku 1982. Filmová adaptace se na filmové plátno dostala v roce 2000. Odezva kritiků i diváků byla okamžitě zničující a mnozí jej označili za jeden z nejhorších filmů, jaké kdy byly natočeny. Na to taktéž poukazuje číslo vyhraných Zlatých malin: Celkem 10, což byl do té doby rekord.

„Trosečníci“ s Madonnou

Madonna je jednou z nejúspěšnějších popových hvězd v historii hudby. Režisér Guy Ritchie je autor, který se proslavil britskými kriminálkami a komediemi. Madonna v „Evitě“ ukázala, že mimo zpěv jí jakž takž jde i herectví, a tak se se svým manželem Ritchiem rozhodla nově natočit romantickou komedii „Trosečníci“.  

Tento film má ale dva bezprostřední problémy. První je, že Ritchie není zrovna nejlepší režisér pro romantické komedie. Druhý je, že Madonna není vyloženě všestranná herečka. Navíc se tady Madonna nemohla schovat za hudbu a zpěv, jak tomu bylo u Evity. Kritika byla nemilosrdná a rozcupovala jak Madonnin herecký talent, tak i režisérský um. Navíc napsal Ritchie i scénář a ani ten nebyl dvakrát úspěšné.

Po tomto filmu dokonce skončila herecká kariéra Madonny, poté se už v žádném dalším filmu neobjevila.

„Po zániku země“ s Willem Smithem

Will Smith si vymyslel děj pro film „Po zániku země“, který se odehrává 1000 let poté, co lidská rasa opustila planetu Zemi kvůli znečištění a globálnímu oteplování. Hlavní hrdinové jsou otec a jeho dospívající syn, kteří nouzově přistáli na Zemi. Mladý hoch musí zachránit svého zraněného otce na nepřátelské planetě.

Smith vyvinul film jako kariérní start pro svého 14letého syna Jadena. Herec prodal postapokalyptický scénář M. Night Shyamalanovi, aby ho režíroval. Projekt s velmi vysokým rozpočtem (130 milionů dolarů) se objevil na velké obrazovce v roce 2013 a okamžitě se setkal s tvrdou kritikou. Na Rotten Tomatoes si nasbíral pouze 11 %, na ČSFD se mu daří o trochu lépe, české publikum mu dalo aspoň 52 %. Will Smith se později za tento výtvor sám omluvil.

 

Zdroj: