Zlatá labuť: Nejčastěji jí říkali „babi“. Regina Rázlová v roli bytné zazářila

Zlatá labuť: Nejčastěji jí říkali „babi“. Regina Rázlová v roli bytné zazářila
Pamatujte, že každý komentář bývá zprávou o komentujícím.
Děkujeme za vaše komentáře.
Ze začátku to vypadalo, že si mladé podnájemnice se svou bytnou užijí krušné časy. Ani nepomyslely na to, že by se jejich bytná nakonec stala jejich ochránkyní, rádkyní a zásobárnou optimismu v dobách, kdy to bylo nejvíce zapotřebí.

Regině Rázlové tato malá, ale sympatická role opravdu sedla. Jako Marie Kantorová měla v bytě nejen svého vnuka Martina, ale i tři prodavačky z obchodního domu. A byla to právě ona, která jim otvírala svou náruč, když mladé ženy prožívaly trable v práci, v lásce i v těžké válečné době.

Pro Báru, která neměla žádnou rodinu, se tak stala jedinou blízkou osobou, za kterou si mohla přijít postěžovat, když jí toho život naložil více, než mohla unést. A chodily za ní i Eva s Alenou. Každá z podnájemnic měla svá trápení a u „babi“ se mohly vypovídat a vyslechnout si její rady, které s nadhledem rozdávala.

Jen když začalo přituhovat s Kamilem, tak i „babi“ zvážněla. Tušila, že začíná jít o život, a především jí bylo líto starého Pulkrába, který nakonec zůstal na světě po Kamilově smrti sám a neměl moc důvodů, proč ještě chtít žít.

Optimistická bytná také dokázala pochopit chování Evy s Gruberem, přestože věděla, že její vnuk Martin a Eva mají vztah. Na „babi“ bylo hezké to, že nikoho ze svých blízkých nesoudila a snažila se je vyslechnout a pochopit. Dokonce ani protivného Kamila neodsuzovala.

Regina Rázlová se konečně po letech dočkala dalších hereckých příležitostí. Kromě sympatické bytné natočila také film Tancuj Matyldo, který je od podzimu v kinech a rozhodně nebude trvat dlouho, a objeví se i na televizních obrazovkách.

Tancuj Matyldo

Příběh exekutora Karla Jaroše, jeho matky, bývalé barové zpěvačky Matyldy, a Karlova dospívajícího syna, Pavla. Uzavřený Karel si s extrovertní a bohémskou matkou nerozumí a jen díky silnému smyslu pro povinnost ji jezdí z Prahy do Bratislavy pravidelně navštěvovat.

Pavel, nezodpovědný floutek, pohrdá otcovou profesí a nemůže mu zapomenout, že ho v dětství opustil. Vztah všech tří je narušený, ale neočekáváná životní situace je svede dohromady. Matylda přijde o byt, propukne u ní Alzheimerova choroba a Karel si ji musí vzít k sobě.

Karel a jeho máma Matylda jsou však každý úplně z jiného těsta. Ona bývala barovou zpěvačkou s neurovnanými vztahy a stále zůstala trochu nezodpovědná, ironická a snaží se brát životní rány s nadhledem a humorem. Karel je racionálně založený úředník, jehož mantrou jsou paragrafy a úzkostlivý pořádek. Ten musí mít i ve vlastním bytě. Když si Matylda do jeho bytu přivede i psího parťáka, který moc Karlův smysl pro čistotu a pořádek nerespektuje, je jasné, že soužití pod jednou střechou nebude pro nikoho snadné.  

Karel se však nemůže o nemocnou matku starat 24 hodin denně. Jak brzy pochopí, nemůže ji nechávat ani samotnou. V bezvýchodné situaci se jako jediné řešení ukáže, že o nemocnou babičku bude pečovat Pavel. Nemoc však postupuje rychle, dostavují se pochybnosti, krize, konflikty. Tragikomický příběh spěje k neodvratnému konci s otázkou, zda a jak naši hrdinové v této životní zkoušce obstojí.

Zdroje článku:
  • Press kit ČT,
  • Autorský text