Miroslav Hanuš z Ulice: Kriminalistu Josefa Korejse bere jako klaďase

Miroslav Hanuš z Ulice: Kriminalistu Josefa Korejse bere jako klaďase
Pamatujte, že každý komentář bývá zprávou o komentujícím.
Děkujeme za vaše komentáře.
Když byl herec a režisér Miroslav Hanuš hostem pořadu Alex Mynářové na Českém rozhlasu, rozpovídal se nejen o v podstatě kladné postavě Korejse z Případů prvního oddělení či o roli tatínka Ivety Bartošové, ale také o své cestovní nevolnosti, která ho při výběru herecké práce občas omezuje.

Korejs nemůže být záporná postava. Oddělení pod ním vzkvétá

Než přišel do pořadu Alex a host, domníval se Miroslav Hanuš, že Alex je kluk. Proto chtěl moderátorce, která se vlastně jmenuje Alexandra, poděkovat, že si přechýlila příjmení. „Mám rád přechylování a nelíbí se mi, že se ženy nepřechylují. Nevidím to jako výraz emancipace, ale jako zločin na češtině. Ona je na to nastavená, navíc je to takové hezké, ženské.“

Do širšího povědomí diváků herce vynesly hlavně dvě role, a sice politik Tonda Hložánek z Ulice a kriminalista Korejs z Případů prvního oddělení. Právě o Korejsovi herec pronesl, že se jedná o kladnou postavu, o čemž by se ale dalo polemizovat.

Rozhodně není záporná. Když se podíváme na Korejsovy výsledky, vidíme, že pod jeho vedením oddělení prosperuje.

Casting na tuto roli nedělal – byl rovnou osloven. Protože je hravý, herectví ho baví a obecně mu vyhovuje. Rád tak ztvárňuje kladné i záporné postavy. „Jsem v té profesi šťastný, nevzpouzel jsem se nikdy žádné roli. Odmítl jsem třeba roli, ale z důvodu kinetózy.“ Kinetóza je cestovní nevolnost, která se projevuje např. závratí při jízdě v MHD. „Mně je špatně i v tramvaji. Musím řídit. Když řídíte a přesně víte, co vozidlo bude dělat, je to dobré.“ Pokud ale Miroslav Hanuš neřídí, musí si vzít Kinedryl, jenž má uspávací účinek. Člověka trochu zblbne, takže pak herec ani nemůže hrát.

Při otázce, zda je šance na natočení čtvrté řady Případů prvního oddělení, Miroslav Hanuš přichází s nápadem vytvořit seriál, v němž by některá z původních postav pokračovala jako postava hlavní. Pochopitelně scenáristům navrhl Korejse. Tak uvidíme…

Modrá je dobrá, ale ne ve vlasech Tondy Hložánka

Občas musí herec podstoupit určité fyzické úpravy, aby zapadl do role a splnil představy tvůrců. Miroslav Hanuš si tak, např. kvůli roli tatínka Ivety Bartošové, musel nechat obarvit své nepoddajné šediny. Klasický způsob však nestačil – museli je ještě nastříkat černým sprejem, aby herec vypadal mladší. „Ale pak jsem zůstal modrý,“ podotkl a zmínil, že to následně působilo problémy v seriálu Ulice, kde hraje už dlouhá léta Antonína Hložánka. „Pak jsem vlezl do nějakého bazénu a najednou jsem byl modrý, asi čtyři měsíce a docela výrazně. Já jsem to moc nepozoroval, ale kamera… V tom HD jsem se najednou zobrazil jako úplně modrý Hložánek. S tím oni nesouhlasili, tak mi nastříkali hlavu na hnědo. Říkali, že hnědý je lepší než modrý.“

Do čtyřiceti (nebo možná pětačtyřiceti) byl Miroslav Hanuš čistě divadelní herec. Tu a tam se věnoval i dabingu nebo rádiu. Nijak zvlášť prý ale netoužil po natáčení. Divadlo ho vždycky potěší nejvíce, jak řekl v rozhovoru pro Radiožurnál. Rád se převtěluje, a právě angažmá v divadle mu takové příležitosti poskytuje nejvíce. Stejně tak se ovšem převlékl i do Korejse, s nímž se nakonec i docela sžil.

Jako Tonda v Ulici má vztek na syna.
Miroslav Hanuš jako Tonda v Ulici. | Zdroj: TV Nova
Zdroje článku: