Parazit (2019): Na třídní rozdíly máme citlivé anténky, říká režisér

Parazit (2019): Na třídní rozdíly máme citlivé anténky, říká režisér
Pamatujte, že každý komentář bývá zprávou o komentujícím.
Děkujeme za vaše komentáře.
Jihokorejská černá komedie, která na sociálních rozdílech mezi dvěma rodinami zobrazuje groteskní realitu dnešního kapitalistického světa, nelze v současné kinematografii přehlédnout, a dokonce si brousí zuby i na Oscara. Co o ní říká sám režisér Pon Džun-ho?

Námět v režisérovi uzrával několik let a postupně v něm narůstal. "Jako parazit," zasmál se Pon Džun-ho. "Ani nevím, kdy mi vlastně vstoupil do těla."

"Protože žiju v Soulu, chtěl jsem natočit příběh o lidech ze sousedství a podívat se na jejich životy jakoby pod mikroskopem. Takovou komorní, ale přitom hlubší sondu," vysvětlil režisér. 

Téma bohatí versus chudí podlě něho není v umění žádnou novinkou: "Myslím, že všichni tvůrci, všichni umělci a nakonec i každý člověk se nějakým způsobem o třídní rozdíly zajímá. Když vidíme neznámé lidi na ulici nebo v metru, v duchu odhadujeme, kolik asi vydělávají peněz, všímáme si, jaké nosí oblečení, jakým jezdí autem. Je to přirozené, protože žijeme v kapitalismu. Všichni máme velmi citlivé anténky na třídní rozdíly."

Režisér Pon Džun-ho přitom v Parazitovi nestraní ani jedné, ani druhé straně, spíš vyhmátl ty negativní vlastnosti obou a dokázal se jim zasmát. Ovšem drsným, korejským způsobem.