Filmová Sirael na plátně zářila, ale na muže štěstí neměla. Jaký byl osud Nataši Gollové?

Filmová Sirael na plátně zářila, ale na muže štěstí neměla. Jaký byl osud Nataši Gollové?
Pamatujte, že každý komentář bývá zprávou o komentujícím.
Děkujeme za vaše komentáře.
Nataša Gollová byla nejen půvabnou, ale především talentovanou herečkou, která excelovala v komediálních rolích. Objevila se například po boku Jana Wericha ve filmech Císařův pekař a Pekařův císař jako krásná Sirael. Jaký byl její životní příběh?

Hvězda komedií

Narodila se jako Nataša Hodáčová 27. února 1912 v Praze. Jejím tatínkem byl ekonom František Hodáč, který se angažoval taktéž politicky. Umělecké příjmení si však vybrala podle svého dědečka, známého historika Jaroslava Golla.

Šlo o dívku z dobře situované rodiny. Měla proto široké spektrum zájmů, věnovala se literatuře a hrála na klavír. Po gymnáziu nastoupila budoucí hvězda ke studiu na filosofické fakultě. Měla velký talent na jazyky, ale už v té době se věnovala tanci.

Záhy tak bylo jasné, že mladinkou Natašu to táhne k umění, konkrétně do divadla. Tam se však pořádně prosadit nestihla, neboť ji zlákal film. Debutem se pro ni stala role ve snímku Kantor ideál. Ve filmu Příklady táhnou se projevila jako výborná komička.

To potvrdila i další rolí v komedii Eva tropí hlouposti. Po pracovní stránce se jí začalo zvláště dařit a objevila se po boku Oldřicha Nového v Kristiánovi nebo Dívce v modrém. Že je skutečně talentovaná a sluší jí nejen komické role, to prokázala například v Pohádce máje.

Osudoví muži Nataši Gollové

Ostatně i dnes je Nataša Gollová stále pokládána za jednu z největších hvězd tuzemského předválečného filmu.

Na svou kariéru navázala i po válce, kdy působila především v divadle. Objevila se v Divadle ABC a jejím posledním působištěm se stala Městská divadla pražská. Velmi úspěšným filmem se stala hudební komedie Drahé tety a já z roku 1974. Naposledy stála před kamerou v 80. letech.

O co víc se jí dařilo po pracovní stránce, o to menší štěstí měla Nataša Gollová v soukromí. Velkou láskou české herečky se stal básník Tristan Tzara. Vztah s ním jí ale nevydržel a Nataša se tak vrátila z Francie zpět do vlasti.

Za osudového muže Nataši Gollové je považován Willy Söhnel, ředitel barrandovských ateliérů. Kvůli němu posléze čelila obvinění z kolaborace, ačkoli Söhnel se spíše zasadil o ochranu českých herců a s nacisty neměl nic společného.

Zdroje: