Cesta domů: Závěrečný díl trilogie Tomáše Vorla staršího se známým i novým hereckým obsazením

Cesta domů: Závěrečný díl trilogie Tomáše Vorla staršího se známým i novým hereckým obsazením
Pamatujte, že každý komentář bývá zprávou o komentujícím.
Děkujeme za vaše komentáře.
Pokud jste ještě nestihli zajít na příjemnou a zábavnou komedii do kina, můžete ji teď zhlédnout i v internetové videopůjčovně. Po filmech Cesta do lesa a Cesta z města se tak vrací oblíbené postavy, skvělé herecké obsazení a krásná krajina.

Ve filmu Cesta domů se znovu setkáte se zemědělskou rodinou Papošů v podání Boleslava Polívky a Evy Holubové. Vrací se i rodinka, která se do lůna přírody uchýlila po útěku z města v podání Tomáše Hanáka a Barbory Nimcové. Po lese se bude prohánět revírník Ludva v podání Tomáše Vorla mladšího, jehož manželku si zahrála Lucie Šteflová. Povedené osazenstvo doplní zasloužilý myslivec Milan Šteindler.

Film je veselou ódou na vesnický život a na trochu odlišný způsob života, než jak ho prožívají ve spěchu a stresu lidé ve městech. Na malé vesnici je stále zvykem dodržovat místní tradice. Lidé pracují v zemědělství, v lesnictví a mají velice blízko k přírodě. Postava ztvárněná Tomášem Hanákem názorně ukazuje, jak moc může člověk změnit styl života a aklimatizovat se do naprosto odlišného prostředí, které je mu bližší. Našel si práci v lese a jako koníčka má zpracování ovoce, hlavně švestek. Vyrábí slivovici.

Papošovi vytrvale pokračují ve farmaření, ale jak stárnou, je to pro ně stále obtížnější. Už se vzdali naděje, že by přemluvili Ludvu, aby převzal otěže rodinného hospodářství. Ludva má úplně jiné starosti než orat, hnojit a sklízet. Když neběhá po lese, usilovně se snaží o rozšíření rodiny, a navíc řeší problém s dotěrným cizincem, který má zálusk na jeho hájovnu.

Režisér Tomáš Vorel starší se snažil s uvedením filmu trefit do období pálení slivovice, která hraje ve filmu důležitou roli. Film je kromě oddechové komedie o osudech vesnických lidí také odrazem současnosti, kdy není život na venkově vůbec lehký, a zatímco města se stále rozšiřují a montovny zabírají kvalitní zemědělskou půdu, lidé z venkova opouští své domovy kvůli nedostatku pracovních příležitostí. Venkov slouží potom lidem z města jako víkendové bydlení, a protože nemají tak blízký vztah k přírodě, často jí spíše škodí.

I poslední díl trilogie se natáčel v nádherných exteriérech v okolí Rabštejna nad Střelou, kde vznikaly i předchozí filmy. Scénář, který si napsal Vorel, je založený na skutečných příhodách, které přinesl život a které Vorel sám zažil nebo je posbíral od lidí žijících na vesnici, kteří se rádi o své zážitky podělí.

Natáčení trvalo celý rok, aby bylo možné zachytit tvář české krajiny ve všech ročních obdobích.

Podařilo se nám natočit srnce v pšenici, jelena v říji, káně při lovu, kachny nad rybníkem. Ale ty kachny jsem točil asi půl roku, sám se svojí kamerou, to byl asi nejtěžší záběr,

vzpomíná režisér, který se potichu plížil rákosím, aby kachny nevyplašil příliš brzy, než připraví kameru.

Pokud jste fanoušci těchto filmů z české krajiny, určitě uvítáte možnost si první dva díly trilogie legálně a zdarma shlédnout na YouTube.

 

Zdroj:

  • Press Bontonfilm